mariekeoonk.reismee.nl

Melbourne up(gr)(d)ate!

Wauww.. Dat ging snel!
Ik ben inmiddels al een maand van huis, de tijd vliegt!
Dat is een goed teken natuurlijk, maar als ik het zo bekijk baal ik dat ik “maar” 4 maanden in Australië ben. Ik ben nu ongeveer 2,5 week in Melbourne en wat een top stad. Laat ik maar voor af aan beginnen.

Iets meer dan 2 weken geleden kwam ik mijn (inmiddels beste) maten uit Engeland tegen in Greenhouse Backpackers in Melbourne. Na een paar dagen werken aan mijn CV, het behalen van het Barista en RSA Certificaat en het verkennen van de stad ben ik naar een ander hostel verhuisd, net iets goedkoper. We konden zien dat de prijzen van de hostels alleen maar begonnen te stijgen, logisch natuurlijk want het hoogseizoen komt er aan! Op Facebook zijn we opzoek gegaan naar goedkopere opties, toen kwamen we een heel leuk huisje in South Melbourne tegen, niet te duur, we konden er met zijn allen in en niet te ver van de stad, perfect! Afgelopen dinsdag was de grote verhuizing, ik heb me gek gelachen het zag er niet uit. In ons huis staat bijna alles wat we nodig hebben, we misten alleen nog kussens en dekens, dit moest dus allemaal mee naar het nieuwe huis. Omdat het niet ging lukken met de tram hebben we een taxi gebeld, het paste allemaal net. Nouja.. eigenlijk paste het niet, maar na een onwijs geprop paste het net. Deed me denken aan het moment dat ik mijn backpacktas in moest pakken. We wonen nu bijna een week in het nieuwe huis en het bevalt super! Na een toffe housewarming en een grote schoonmaak staat nu alles op zijn plek.

Ook werd ik afgelopen week gebeld om op sollicitatie gesprek te komen, na het eerste gesprek werd ik gebeld dat ik mocht komen voor een 2e gesprek. In plaats van spannend was het eigenlijk best gezellig, we hebben koffie gedronken en een beetje gepraat, toen kreeg ik te horen dat ik afgelopen vrijdag mocht beginnen en daar was ik zooo blij mee! Het is geen baantje in de horeca zoals ik me eerst had bedacht, in de horeca kun je hier namelijk niet meteen veel uren maken en daar was ik wel naar op zoek. Ik heb nu een baantje in de sales, ik help bij een healthy food company. Helaas mag ik niet op social media plaatsen welk bedrijf precies, dan krijg ik een flinke boete en dat hebben we liever niet! In principe promoot ik gewoon een bedrijf, klinkt niet erg leuk, maar ik vind het super tof. Het baantje is misschien niet het meest exciting baantje dat je kunt krijgen, maar ik kan 6 dagen per week 8 uur per dag werken en mijn werkgevers zijn super leuke mensen. Iedere ochtend moet ik een potje pingpongen tegen mijn werkgever en als ik win krijg ik de hele week gratis koffie! (Helaas gaat dit nooit lukken aangezien hij volgens mij professioneel pingponger is, toch gezellig) Het kantoor in Melbourne bestaat nog niet erg lang, het zit nu 2 maanden in Melbourne. Wel zit het al erg lang in New South Wales en Queensland.

Met mijn Engelse en Schotse maatjes heb ik al veel leuke dingen gedaan, we zijn bijvoorbeeld een dag naar Carlton Gardens geweest, een groot park in Melbourne. Bizar, je zit midden in de stad en ziet verderop een drukke weg met auto’s, maar toch is het er heel rustig en hoor je fonteintjes, eendjes en vogeltjes. Om maar even flink om te schakelen zijn we ook op kroegentocht geweest door Melbourne, hebben we meegedaan aan wedstrijdjes bierpong en gisteren zijn we naar een mega grote silent disco geweest in St. Kilda. Dat was zo tof, 8 duizend mensen met een koptelefoon op gaan helemaal los, maar zodra je de koptelefoon af zet hoor je helemaal niks naast mensen die aan het meezingen zijn. De locatie was ook prachtig, aan het strand van St. Kilda.

Ondanks het feit dat ik aan de andere kant van de wereld zit en het grote tijdverschil, (het tijdverschil is binnenkort, wanneer in Nederland de klok wordt verzet 10 uur) heb ik veel contact met thuis en daar ben ik heel blij mee. Bijna iedere dag krijg ik wel een berichtje van mijn familie en ook krijg ik gewoon mee wat mijn vriendinnen allemaal uitspoken. Soms weet ik zelfs eerder wat er thuis gaande is dan de meiden zelf, toch lin!
Naast het feit dat ik het hier zo leuk heb mis ik mijn familie en vrienden wel hoor, vooral die heerlijke achterhoekse uitspraken die lastig naar het Engels te vertalen zijn, mis ik ontzettend.

Mijn planning is nu om een maand tot 5 weken te werken. Ergens in die maand ga ik samen met mijn werkgever Vici en mijn Frans sprekende vriendin uit België en haar vriendin uit Spanje een dag de Great Ocean Road bekijken. Daarna is het tijd voor mijn reis langs de Oostkust, hoe ik dat ga doen en hoelang ik daar over ga doen weet ik nog niet precies, gelukkig kan ik daar nog even over nadenken!

See yaa

Marieke


P.s. Mocht je nieuwsgierig zijn, ik heb een aantal foto’s toegevoegd van hier aan ‘Foto’s’ in het mapje ‘Melbourne’!

Reacties

Reacties

Karin H

Wat een leuk verslag heb je gestuurd... supertof om te lezen. Fijn dat je zo geniet maar had ook niet anders verwacht. Xxx

Natasja

Hi Marieke,
Erg leuk om je middels je verhalen te volgen. Zeker omdat je daar dingen meemaakt die hier nog niet zo snel gebeuren. Silent disco... had er al wel eens van gehoord, maar toch heel bijzonder! Have fun met alles en op naar je nieuwe verhaal!

Christa Elschot

Wauw wat een tof verhaa,l zie het zo voor me....fijn dat je het naar je zin hebt...echt stoer

Frits Maters

Fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt!

Manfred

Hoi Marieke, wat een leuke verhalen! En tof dat je zo geniet! Ben toch wel heel erg jaloers! ?
Succes met je baantje en ben straks ook erg benieuwd naar je reis langs de oostkust.
Veel plezier nog en lekker blijven genieten!!

Groeten, Manfred.

Judith Holkenborg

Heey Marieke,

Wat leuk om te lezen, dat je je zo vermaakt. Wat een stoere meid ben je toch !! ?
Heel veel plezier, en lekker genieten. ?

Lianne

Superleuk om je verhalen te volgen.
veel succes.♥♥♥♥♥

Xxx Lianne

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active