mariekeoonk.reismee.nl

Het begin van mijn reis

Heii allemaal,

Ten eerste wil ik iedereen even bedanken voor de leuke en lieve reacties! Super dat jullie mij willen volgen!


Het wordt tijd om weer eens een verhaal te schrijven, al weet ik moeilijk waar ik moet beginnen. Laat ik maar beginnen bij Schiphol, afscheid nemen. Bah, dat is toch helemaal niks voor mij, na 2 uur in het vliegtuig en 2 pakken zakdoekjes verder besloot ik om maar eens een grappige film te gaan kijken en dat hielp! Ik heb ‘I feel pretty’ gekeken, echt een aanrader trouwens. Na ik de film had gekeken en een beetje bij kwam besefte ik opeens weer wat ik aan het doen was en begon ik er meer en meer zin in te krijgen! Maaar, het werd nog beter wanneer de stewardessen eten kwamen brengen in het vliegtuig! Het was eigenlijk helemaal niet zo lekker en ik mocht de helft niet hebben, maar dat vond ik zo gaaf!! Ik was helemaal gelukkig met mijn bakje sla. Eindelijk snapte ik wat Kraantje Pappie bedoelde, liefde hangt echt in de lucht.

De eerste vlucht was prima, heel rustig en in Dubai stapten we over op het volgende vliegtuig. ‘Prima’, dacht ik, maar dat viel tegen. Er zat een vrouw naast mij, best aardig, maar ze had door dat ze gratis wijn kon krijgen in het vliegtuig. Om de 5 minuten moesten we weer opstaan omdat zij naar de wc moest, grr.. heel irritant.

Na een veel te lange vlucht waren we dan eindelijk in Singapore, we konden onze tassen ophalen en werden met een bus naar ons hotel gebracht, heel fijn! Ik was erg moe van de reis, dus het liefst wilde ik meteen slapen, toch gingen we nog even de stad in om wat te eten. Toen we terug kwamen op onze kamer moesten we natuurlijk ook nog even bijkletsen, ik zat op een kamer met Mika en Jasmijn, super leuke meiden! Veel te leuk ook, want we waren zo lang wakker gebleven dat we ons de volgende ochtend versliepen en het ontbijt misten.. kon ook weer niet anders. Super handig. We hadden een uur om ons klaar te maken voor de stadstour en wauw, wat was die gaaf! Wat me opviel is dat het verschil tussen arm en rijk mega is, aan de ene kant staan huisjes die, voor mijn gevoel, met een klein zuchtje wind om gaan vallen, maar aan de andere kant staan mega flatten en superdeluxe gebouwen. Als je ooit voor de architectuur gaat, dan is Singapore ook een aanrader! Die middag hebben we de leukste en mooiste plekjes gezien, ik heb een paar foto’s toegevoegd waarop je dit kunt zien. (Als ze willen laden, want het duurt echt heel lang)


In de avond was het zo ver.. terug in het vliegtuig en op naar onze eindbestemming, SYDNEY. Met heel veel geluk zat ik naast Bianca, een leuke meid uit Ruurlo. De vlucht ging erg snel en voor ik het wist waren we er. Eerst nog een klein stukje met de bus naar het hostel. Eenmaal bij het hostel aangekomen was ik (nog) topfit na een nacht zonder slaap. Omdat we even moesten wachten op onze kamers zijn we met een groepje door Sydney gaan lopen en jezus, dat is wel ietsje groter dan Vragender. Emma en ik hebben onderweg al eens goed geoefend op ons Australische accent, maargoed dat wil nog niet echt lukken. Yes, eindelijk konden we naar onze kamers, het is een kamer met 3 stapelbedden en het zit vrij dicht bij de douches, dus ik ben meteen maar even gaan douchen. Heel chill, maar toen sloeg de vermoeidheid toe. Als groep hadden we afgesproken niet te gaan slapen, want we willen geen jetlag! Dus wanneer ik alleen maar het woord ‘slapen’ liet vallen werd ik al door de rest op mijn plek gezet. Half 3, de work and travel company kwam ons helpen met het activeren van onze nieuwe simkaarten en stuurden ons ‘even’ naar de bank om de bankrekening te openen. Dat duurde dus echt mega lang, iedereen had het zin er af, ook de helft had geen zin om nog te koken dus kochten we een bakje noedels als avond eten. Beetje warm water erbij en klaar, Ideaal! Het was een hele lange en vermoeiende dag, na 1 wijntje zijn we gaan slapen.

Vannochtend werd ik wakker, meteen klaarwakker en keek ik op mijn telefoon ‘4:45’ nice. Toch kon ik niet meer in slaap komen. Het is hier nu al 15 september, duss Bas is jarig! Gefeliciteerd maatje, ze zullen nu vast een mooi bord in de tuin aan het zetten zijn. Super leuk!
Inmiddels is het bijna 6 uur en ga ik na het plaatsen van dit verhaal toch nog maar even slapen. Vandaag wordt weer een lange dag met een oriëntatie door de stad en veel informatie. Ook moet ik opzoek naar werk, ik ben heel benieuwd hoe dat zal gaan.

Tot laterr!

Marieke

Reacties

Reacties

Robert

Hey Marieke, eindelijk kan het avontuur beginnen heel veel plezier en maak er wat moois van, en vergeet niet te bellen ?

Monique Jansen

Lieve Marieke.
Wat fijn om te horen dat je goed bent aangekomen helemaal aan de andere kant van de wereld. En dat je al kennis hebt gemaakt met een paar leuke meiden van je groep. Ik geniet van je verhaal en zie het al helemaal voor mij jou daar in Sidney. Ik kijk al uit naar je volgende verhaal.. En heel veel succes met het zoeken naar werk. Liefs Monique

Henri Betting

Succes en veel plezier met dit avontuur.

Judith

Enjoy It...

Peettante

Mooi verhaal Marieke
Succes met ut zoeken naar de job maar dat gaat zeker goed komen
Veel plezier en we zijn super trots op jou?

Raimond

Mooi dat je er bent?

Wanneer huur je die motor?

Frits Maters

Goed begin van de reis, Marieke!

Angelien

Super mooi verhaal. ?

Jurian

Hee Marieke, lachen verhaal! Veel plezier!

Frank-Nicole-Tess en Rens

Heel veel plezier in Sydney! Fijn dat de reis goed verlopen is! En tussendoor even Singapore bekeken dus; gaaf zeg. Groetjes uit Vragender.

Renate

Fijn dat de reis goed is verlopen,en wat leuk dat je leuke reisgenoten hebt . Succes met het vinden van een job. Gaat lukken ! Ben benieuwd naar t volgende verslag.?
Groetjes .

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active